Tuesday, January 25, 2005

I met wi' twa dink quines in particlar, ane o' them a sonsie, fine fodgel lass, baith braw and bonie; the tither was a clean-shankit, straught, tight, weel-far'd winch, as blythe's a lintwhite on a flowerie thorn, and as sweet and modest's a new blawn plumrose in a hazle shaw. - they were baith bred to mainners by the beuk, and onie ane o' them has a muckle smeddum and rumblegumption as the half o' some Presbyteries that you and I baith ken. - They play'd me sik a deevil o' a shavie that I daur say if my harigals were turn'd out, ye wad see twa nicks i' the heart o' me like the mark o' a kail-whittle in a castock.

Extract from the only surviving letter in Scots written by Robert Burns, sent to his friend William Nicol in Edinburgh. He's talking about a couple of pretty, well-bred and high-spirited girls he met on his tour of the Scottish Borders (collecting folksongs) in 1787. They evidently gave him a bit of a runaround, teasing him and leaving two nicks in his heart like the marks the knife leaves in kale when it's being harvested. I think Burns probably coined the word rumblegumption himself, but if you want to work out what it's about in greater detail try this.